Rezervační systém pro cestovní kancelář

Není rezervační systém jako rezervační systém

  • Úvod
  • /
  • Software pro cestovní kanceláře

Co vše očekávat od rezervačního systému?

Na internetu existuje více různých systémů pro cestovky. Různé systémy nabízejí různé možnosti, různé funkce. Tato stránka má za cíl vám napovědět, co vše by měl váš nový systém umět. Není až tak podstatné, jestli všechny funkce v danou chvíli potřebujete. Ale pokud budete jako firma růst nebo vás donutí okolnosti (jako například požadavky vašich partnerů na vyšší automatizaci nebo jen prostě to, že trend chování lidí na internetu se mění), tak je dobré, aby vám dodavatel jen spustil další funkcionalitu a neslyšeli jste od něj větu: "Tohle my ale neumíme. Je nám líto. To se budete muset obrátit na konkurenci."

Co tedy potřebujete?

Ideální je řešení, které vám nabízí vlastní rezervační systém, který vám zjednodušuje práci od zadávání zájezdů, jejich cen a kapacit, přes vlastní rezervace až po tisk všech potřebných dokumentů, odbavení klientů, atd. Důležitou součástí je i napojení na účetní systém - pokud máte v rezervačním systému platby, faktury, přece nechcete v dnešní době ručně tyto věci přepisovat do účetnictví, když by to šlo zautomatizovat. V zásadě vše, co lze zautomatizovat, musí být zautomatizované. Ruční práce lidí bude vždy za prvé mnohem dražší než provoz automatizovaného systému. Za druhé - člověk může dělat chyby. Software nesmí. Podívejte se na seznam funkcí, které nabízí náš software STOVKA

Klíčový jsou rovněž moderní webové stránky, které se dají prohlížet i na mobilech (víte, že dnes už většina lidí hledá dovolenou na mobilních telefonech?). Je možné provozovat web nezávisle na rezervačním systému. Je ale potřeba si uvědomit, že změny v datech nebudou online, že budete muset zadávat některá data dvakrát, nebo nebudete mít v průběhu sezóny aktuální informace na webu. A lidé budou z webu objednávat bez jistoty, že to co objednávají, máte ještě v nabídce. Podívejte se na funkce webových stránek, které nabízí náš software STOVKA

Pokud prodáváte také za pomocí prodejců, cestovních agentur, je nutný kvalitní export dat v XML podobě. Ale ani to už dnes nestaví. Vaši prodejci budou chtít (INVIA na toto apeluje již dnes) možnost vytváření on-line objednávek přímo do vašeho rezervačního systému. Je to pochopitelné. Chtějí nejen šetřit na lidech, ale hlavně chtějí, aby jejich klient měl co nejpřesnější informace dostupné okamžitě. Tohle by mělo být i vaším cílem, přestože rozumíme tomu, že často se tato věc zasekne na tom, že vy nemáte takto přesná data od dodavatelů. Ale i to se bude měnit a hotely, které nebudou v dohledné době svým prodejcům dodávat online informace o volných kapacitách, začnou na trhu ztrácet svou pozici. Trh se sám postupně bude přesouvat k preferenci těch hotelů, těch cestovek, které dokážou mít správné informace hned. A ne až za několik hodin nebo dokonce do dalšího dne. Přečtěte si také článek Online prodej přes prodejce.

A tím se dostávámé k další části a to je možnost napojení na systémy dodavatelů. Zatím to nebývá často urgentní nutnost, ale minimálně se hodí být na to připraven. A vědět, že váš dodavatel je schopen něco takové zrealizovat.

Co považujeme za nutný základ

  • Rezervační systém: rychlá možnost zadání cen, rychlá možnost změn v cenách.
  • Rezervační systém: maximální pružnost v nastavení možností cen, slev, příplatkových služeb.
  • Rezervační systém: jakékoliv jméno, kontakty na klienta se musí zadat pouze jednou. Ne přepisovat z místa na místo.
  • Rezervační systém: musí obsahovat všechny tiskové sestavy, které potřebujete: smlouva, voucher, jízdenky, kartičky pojištění, rooming listy, faktury, seznamy klientů pro ubytovatele, delegáta, dopravce, pojišťovnu, atd. atd.
  • Rezervační systém: možnost napojení na účetní systém. Přepisovat faktury a platby, párovat banku ručně není správná cesta.
  • Rezervační systém: děláte-li dopravu, obzvlášť autobusovou, tak systému musí mít podporu na plánování tras, usazování lidí do autobusů, tisky půdorysů, ...
  • Webové stránky: dnes je již nutností mít moderní respozivní web, který se bude krásně zobrazovat i na tabletech a mobilních telefonech.
  • Webové stránky: kvalitní administrace, díky níž si uděláte jakékoliv změny na webu sami a to bez velkých technických znalostí.
  • Webové stránky: online objednávka. K tomu potřebujete mít propojení s rezervačním systémem. Na webu musí být aktuální informace. Objednávka musí skončit mezi rezervacemi v rezervačním systému.
  • Webové stránky: platební brána pro možnost online platby. V eshopech je to samozřejmostí už minimálně 10 let. V cestovním ruchu dnes už také.
  • Webové stránky: klientské centrum, v němž klienti mohou zpětně do svých rezervací, kde doplní účastniky, zkontrolují si informace, vytisknou potřebné dokumenty, provedou online platbu.
  • Online export XML dat prodejcům - nestačí generovat XML data jednou denně nebo dokonce jednou za čas. Ti největší prodejci jsou schopni si stahovat data třeba každou hodinu. A vy byste je měli pro ně mít připravené neustále aktuální.
  • Online objednávka: prodejci budou postupně vyžadovat, že chtějí provádět u vás online objednávky. Nechtějí psát e-maily, telefonovat, ověřovat, přepisovat data. Chtějí prodávat.
  • Napojení na dodavatele: minimum by měla být možnost stahovat od dodavatele informace o kapacitách (pokud to umožňují i dodavatelé).

Pokud vám rezervační systém ušetří jen půl pracovní síly, je to měsíčně minimálně 15.000 Kč. A kvalitní rezervační systém vás bude stát měsíčně mnohem méně.


Zaujalo vás to?

Ozvěte se nám telefonicky na čísle 602 211 884, napište e-mail na adresu sales@support.cz, objednejte si zkušební verzi STOVKY nebo si vyžádejte další podrobné informace včetně podrobných cen přes tento formulář.

Vyzkoušejte si nás

Zprovozníme Vám nezávazně plně funkční rezervační systém STOVKA se všemi moduly a funkcemi ZDARMA na dobu jednoho měsíce. A to s plnou hotline podporou po celou dobu testování.

Další informace

Máte zájem nezávazně o podrobný ceník, další detailní informace o rezervačním systému STOVKA, kontakty na konkrétní osoby z řad našich klientů, kteří jsou ochotni vám poskytnout na nás reference? Klikněte na tlačítko a vyžádejte si je.