Na internetu existuje více různých systémů pro cestovky. Různé systémy nabízejí různé možnosti, různé funkce. Tato stránka má za cíl vám napovědět, co vše by měl váš nový systém umět. Není až tak podstatné, jestli všechny funkce v danou chvíli potřebujete. Ale pokud budete jako firma růst nebo vás donutí okolnosti (jako například požadavky vašich partnerů na vyšší automatizaci nebo jen prostě to, že trend chování lidí na internetu se mění), tak je dobré, aby vám dodavatel jen spustil další funkcionalitu a neslyšeli jste od něj větu: "Tohle my ale neumíme. Je nám líto. To se budete muset obrátit na konkurenci."
Ideální je řešení, které vám nabízí vlastní rezervační systém, který vám zjednodušuje práci od zadávání zájezdů, jejich cen a kapacit, přes vlastní rezervace až po tisk všech potřebných dokumentů, odbavení klientů, atd. Důležitou součástí je i napojení na účetní systém - pokud máte v rezervačním systému platby, faktury, přece nechcete v dnešní době ručně tyto věci přepisovat do účetnictví, když by to šlo zautomatizovat. V zásadě vše, co lze zautomatizovat, musí být zautomatizované. Ruční práce lidí bude vždy za prvé mnohem dražší než provoz automatizovaného systému. Za druhé - člověk může dělat chyby. Software nesmí. Podívejte se na seznam funkcí, které nabízí náš software STOVKA
Klíčový jsou rovněž moderní webové stránky, které se dají prohlížet i na mobilech (víte, že dnes už většina lidí hledá dovolenou na mobilních telefonech?). Je možné provozovat web nezávisle na rezervačním systému. Je ale potřeba si uvědomit, že změny v datech nebudou online, že budete muset zadávat některá data dvakrát, nebo nebudete mít v průběhu sezóny aktuální informace na webu. A lidé budou z webu objednávat bez jistoty, že to co objednávají, máte ještě v nabídce. Podívejte se na funkce webových stránek, které nabízí náš software STOVKA
Pokud prodáváte také za pomocí prodejců, cestovních agentur, je nutný kvalitní export dat v XML podobě. Ale ani to už dnes nestaví. Vaši prodejci budou chtít (INVIA na toto apeluje již dnes) možnost vytváření on-line objednávek přímo do vašeho rezervačního systému. Je to pochopitelné. Chtějí nejen šetřit na lidech, ale hlavně chtějí, aby jejich klient měl co nejpřesnější informace dostupné okamžitě. Tohle by mělo být i vaším cílem, přestože rozumíme tomu, že často se tato věc zasekne na tom, že vy nemáte takto přesná data od dodavatelů. Ale i to se bude měnit a hotely, které nebudou v dohledné době svým prodejcům dodávat online informace o volných kapacitách, začnou na trhu ztrácet svou pozici. Trh se sám postupně bude přesouvat k preferenci těch hotelů, těch cestovek, které dokážou mít správné informace hned. A ne až za několik hodin nebo dokonce do dalšího dne. Přečtěte si také článek Online prodej přes prodejce.
A tím se dostávámé k další části a to je možnost napojení na systémy dodavatelů. Zatím to nebývá často urgentní nutnost, ale minimálně se hodí být na to připraven. A vědět, že váš dodavatel je schopen něco takové zrealizovat.