Můžete si stáhnout výpis z vašeho účtu z internetového bankovnictví a nahrát jej do STOVKY. Platby se následně automaticky přiřadí dle variabilního symbolu k rezervaci. Po importu účtu se vygeneruje přehled, v němž vidíte počet úspěšně spárovaných plateb. Ve druhé části vidíte, které pohyby na účtu je třeba dohledat ručně.
Možná vás napadají důvody, proč automatické párování bude komplikované nebo přímo nemožné. STOVKA však myslí na speciální situace, které mohou nastávat.
STOVKA umí rozlišovat, jaké částky je možné v danou chvíli u rezervace očekávat. Dokáže si poradit i se složitějšími případy, kdy se čeká na úhradu faktury od zaměstnavatele klienta, zároveň další zálohu od klienta. Je jedno, jestli vystavujete faktury k rezervacím vždy nebo jen někdy. STOVKA hledá při párování správný variabilní symbol (ať už je to číslo rezervace, nebo číslo faktury) a částku, která sedí proti přijatým penězům v bance. Umí dokonce ignorovat drobné haléřové rozdíly. Možná to znáte - očekáváte přesnou částku, ale klient při platbě zaokrouhlí na celé koruny.
Pořád to ale znamená každý den (ideálně v sezóně i vícekrát za den) stahovat bankovní výpisy.
STOVKA umí stahovat automatizovaně výpisy z účtu u FIO banky každých pár minut a rovnou je automatizovaně párovat. Pokud klient uhradí bankovním převodem na poslední chvíli před odjezdem na zájezd, každá hodina se počítá. Do pár minut, co se peníze objeví na vašem účtu, se platba do STOVKY propíše.
Chcete-li mít problém s párování plateb vyřešený jednou pro vždy, není nutné úplně změnit svou banky. Vedení účtu u FIO banky je zdarma. Založit si jej můžete on-line - nemusíte nikam chodit. Založíte účet u FIO banky pouze pro příjem peněz od klientů, aby se na tomto účtu nemíchaly bankovní pohyby s ostatními pohyby na účtu a párování plateb klientů tak bylo maximálně přehledné.
Uživatel STOVKY pouze změní číslo účtu na jednom místě v konfiguraci a tím pádem se objeví správně všude: na smlouvě, na webu, v potvrzení rezervace, na faktuře, v generovaném QR kódu pro platbu.
Pokud navíc povolíte automatické odesílání e-mailů klientům s připomínkami plateb (obzvlášť na doplatky klienti nechtěně zapomenou, protože od rezervace zájezdu často uplynulo i několik měsíců), odpadne vám 99 % práce spojené s kontrolou plateb nebo připomínáním klientům, že mají potřebné finance uhradit.
A když zapnete automatický e-mail s potvrzením přijetí platby, odbouráte navíc desítky telefonátů klientů s dotazem, jestli už vám přišly peníze. A to nemluvě o dobrém pocitu klienta z toho, že když pošle peníze, tak mu do půl hodiny přijde od vás e-mailové potvrzení, že jste platbu jeho rezervace zaevidovali.
Zkuste si spočítat, kolik času denně trávíte upomínkami plateb, párováním plateb, dotazy nervózních klientů, jestli vám peníze již přišly. I u malé cestovky to může být i půl hodiny denně. To je ušetřených přibližně 160 hodin za rok. A to je měsíční plat jednoho zaměstnance.