CRM systém pro cestovní kanceláře

Potřebuje cestovka CRM nebo rezervační systém? V čem je rozdíl?

  • Úvod
  • /
  • CRM systém pro cestovky

CRM pro cestovní kanceláře

Malá začínající cestovní kancelář se do určité fáze obejde bez systému. Excel, e-mail, sdílené dokumenty ... funguje to.
Ale firma roste a v určité fázi je objednávek již příliš, příliš e-mailů, příliš ruční operativy. V tu chvíli se logicky objeví otázka:
Měli bychom zavést CRM? Potřebujeme přece evidovat obchodní případy.

Právě v tomto kroku se některé cestovky vydají špatným směrem. Existuje chytřejší řešení.


Proč klasické CRM cestovní kanceláři většinou nestačí

Typické CRM (HubSpot, Pipedrive, Raynet CRM atd.) je navrženo pro obchodní týmy. Je skvělé na evidenci obchodních příležitostí, přehled leadů a follow-upy obchodníků. Ale agenda cestovní kanceláře je mnohem komplikovanější. Prodává pobyty, zájezdy, výlety, které mají:

  • kapacity, dostupnosti
  • varianty a kombinace (dospělí, děti, příplatky, doprava, ...)
  • procesy od poptávky přes platby, smlouvu, objednávky služeb u dodavatelů, odjezd či odlet na dovolenou až po návrat
  • faktury, dokumenty, smlouvy, pokyny na cestu,...
A tady už je klasické CRM mimo hru.


CRM vám pomůže s organizováním kontaktů. Ale neodstraní operativu.

V praxi to často totiž dopadne takto: CRM přidá další nástroj do firmy, ale nezmizí ani jeden excel. Největší problém totiž není evidence kontaktů. Problém je operativa. A tu CRM systém nevyřeší.


Co ve skutečnosti cestovní kancelář nejčastěji potřebuje

Cestovka potřebuje hlavně systém, který umí:

  • řídit rezervace a kapacity v reálném čase
  • automatizovat fakturace, smlouvy, potvrzení, hlídání doplatků
  • vést detailní historii klienta (nejen jeho kontakt)
  • znát zájmy, preference, segmenty (pěší turistika, exotika, rodiny…)
  • být napojený na e-mailing tak, aby se kampaně posílaly automaticky podle chování klientů

To znamená: specializovaný rezervační systém, který má CRM uvnitř.


STOVKA - rezervační systém s úzkou integrací na SmartEmailing

STOVKA vám zajistí kompletní operativu, automatizaci procesů. V databázi klientů vzniká podrobná historie o tom, kde s vámi klient byl, jaké jsou jeho zájmy, kdy byl naposledy na dovolené, kolik peněz s vámi utratil ... Toto vše STOVKA na pozadí automaticky dokáže synchronizovat do SmartEmalingu (případně jiných emailing systémů (MailChimp, Ecomail, ...). Ze SmartEmailingu pak můžete posílat profesionální emaily na perfektně cílené segmenty klientů. Ale integrace se SmartEmalingem zahrnuje mnohem více.

Zaujalo vás toto téma?

Ozvěte se nám telefonicky na čísle 602 211 884, napište e-mail na adresu sales@support.cz, objednejte si zkušební verzi STOVKY nebo si vyžádejte další podrobné informace včetně podrobných cen přes tento formulář.

Vyzkoušejte si nás

Zprovozníme Vám nezávazně plně funkční rezervační systém STOVKA se všemi moduly a funkcemi ZDARMA na dobu jednoho měsíce. A to s plnou hotline podporou po celou dobu testování.

Další informace

Máte zájem nezávazně o podrobný ceník, další detailní informace o rezervačním systému STOVKA, kontakty na konkrétní osoby z řad našich klientů, kteří jsou ochotni vám poskytnout na nás reference? Klikněte na tlačítko a vyžádejte si je.